Какво трябва да знаем за работното място 2 г. след Covid?

На 29 септември 2022 г. отново организираме онлайн семинар, този път на тема „Командироване в рамките на предоставяне на услуги – специфики, предизвикателства, рискове и практически съвети“. Стартът е от 14 ч.

РЕГИСТРАЦИЯ

Две години и половина след началото на Covid пандемията виждаме как предпандемичните нива на трудовата мобилност в Европа се възстановява. Вече е ясно, че при появата на нови щамове, единният европейски пазар не може да си позволи такива ограничения за свободното движение на работна сила, на каквито бяхме свидетели. В този контекст, на дневен ред отново излиза темата за трансграничните командирования в ЕС, спазването на законите срещу т.нар. социален дъмпинг и произтичащите от него рискове. Темата придобива особена актуалност и заради съществените законови новости в тази сфера през последните две години, които останаха до голяма степен незабелязани от бизнеса в сянката на пандемията.

Затова заедно с колегите ни от Българската асоциация за управление на хора решихме да отделим време за:

• Режими за командироване в чужбина:

  • Кога се прилага редът по чл. 121А от КТ и кога този по чл. 121 от КТ;
  • Какви са трудностите и тънкостите при определяне на приложимия режим, често срещани грешки;
  • Какви са основните задължения на работодателя при двата режима на командироване и какви са съществените разлики между тях.
  • Какви са типичните правни аспекти, които трябва да имаме предвид при командироване в рамките на предоставяне на услуги:

Трудовоправни;
Социалноосигурителни;
Данъчни.
• Основни предизвикателства при командироване по чл. 121А от КТ:

 

Освен това ще обсъдим процесите на изчисляване на възнаграждението, правилното документиране на командироването, изпълнение на административни изисквания на приемащата държава (предварително уведомяване, определяне на представител, съхранение на документи и др.)

  • Изпълнение на изисквания, произтичащи от българското право;
  • Изпълнение на изисквания, произтичащи от правото на приемащата държава;
  • Какви са рисковете при неспазване на приложимите законови изисквания;
  • Административни санкции в приемащата държава;
  • Административни санкции в България;

Темата ще обсъдим с дългогодишните експерти – Теодосия Кирилова, съосновател на WorkisrOund, член на International Fiscal Association; Петър Боюклиев, национален експерт по дистрибуторско право за България на International Distribution Institute; Танел Фелдман, учредител на Immigration Law Associates; Роланд Плехер, член на мюнхенската адвокатска колегия с дългогодишен опит в трудовото право.

Семинарът е част от поредица онлайн събития, в които в рамките на 2022 г. ще имаме възможност да дискутираме, да обменяме опит, да споделяме успешни практики. Наши гост-лектори ще бъдат български и международни експерти, с които заедно ще търсим работещи решения по актуални HR теми. Поредицата семинари се организира в партньорство с проект “Първи стъпки за професионално развитие” на фондация „Тръст за социална алтернатива“.